Pro domácí přípravu

Krajský úřad Ústeckého kraje nám poskytl v souvislosti s uzavřením mateřských škol a povinnou distanční výukou předškoláků limitovanou možnost zveřejnění na webových stránkách odkazu na níže uvedenou aplikaci nakladatelství NOVÁ ŠKOLA, s.r.o.

Aktuální informace o řadě pracovních učebnic pro MŠ jsou k dispozici na webu Předškolák.

Publikace obsahuje základ, který by měl znát každý předškolák, a je pomocníkem v přípravě na blížící se zápis do 1. ročníku ZŠ.

Slouží pro plné využívání a lze spustit na tabletech, počítačích, interaktivních tabulích apod.

Vzhledem k aktuální situaci máte možnost bezplatného přístupu k interaktivní pracovní učebnici Zápis je tu až do 30. 4. 2021.

spustíte ji snadno zde

Milí rodiče,

vybírejte z nabídky dle vlastního uvážení, jen děti příliš nepřetěžujte, denně postačí 10 – 15 minut práce.

Zároveň dětem vysvětlete zadání, nechte samostatně lámat si hlavinky a nenapovídejte jim řešení.

Přejeme hodně úspěchů a zábavy.

7.3.2021 – nové zadání

Ahoj děti,

tento týden bychom si povídali o domácích zvířátkách a jejich mláďátkách. Seznamte se nejdříve, jaké zvířátko má které mláďátko. 

https://slideplayer.cz/slide/3203731

Nabízené činnosti:

  • skládání puzzle na téma domácí zvířata
  • písničky o zvířatech (Kočka leze dírou; Skákal pes; Běžela ovečka; Halí, belí; Když jsem já sloužil; Pásla ovečky; Když jsem husy pásala)
  • čtení knížek, kde jsou zvířátka
  • přirovnávání – charakteristika zvířat:

Chodí zmoklá jako…(slepice)
Drápe jako… (kočka)
Ten je silný jako… (kůň
)
– vymyslete jiná slovní spojení a rodiče vám je mohou zapsat

  • Zahrajte si zvířátkové pexeso
  • tvoření zdrobnělin slov (slepice – slepička) a teď vy, děti
  • doplňování zvuků do říkadla, rýmování:

Pejsek štěká do daleka.
Kráva ………, až to hučí.
Slípka ……… na sedláka.
Ovce ………. ovčí řečí.
Kozlík ………, že je větší.
Kočka ………, sova ……
Prase ………, jen to kvičí.
Oslík ………. na oslíka.

Dnes pro Vás mám básničku. Pohodlně se usaďte a nastražte uši, protože je budete potřebovat.

  1. Nejdříve dětem básničku stačí přečíst, pro seznámení
  2. Přečtěte jí ještě jednou a dejte dětem za úkol, aby počítaly, kolik zvířátek se v básničce objeví – mohou počítat na prstech, nebo si počet mohou značit libovolnými předměty (třeba lego) a vždy, když zaslechnou název nějakého zvířete, tak si z hromádky vlevo přemístí jednu kostku na hromádku vpravo. Na konci básničky spočítají počet kostiček.
  3. Vzpomenou si děti, jaká zvířátka se objevila v básničce? Pokud ne, tak jim ji přečtěte ještě jednou nebo můžete použít obrázky, na kterých děti budou ukazovat, které zvíře se zrovna objevilo v básničce.

Na dvoře

Kohout to je velký pán, po dvoře si chodí sám. Nespočítám kolik rán mě už ze sna budí. Kykyryký, dobré ráno, jakpak se Ti u nás spalo? Dej mi prosím trochu zrní, ať mám sílu na buzení. Prasátko si zachrochtalo, já mám taky jídla málo! Kohoutku, ty musíš vstát, ale ostatní nech ještě spát. Azor vrtí ocáskem, štěká, vítá nový den. Odpočívat musí moc, vždyť nás hlídal celou noc. Husa s kačkou s dětmi jdou, přes zahradu cestičkou, honem k vodě ťap, ťap, ťap, vodičku má každý rád. Micka ta si s klubkem hraje a babičku pozoruje. Po celou noc chytá myši, najde je i v tajné skrýši. Mlíčko dojí kravičky, vejce zase slepičky. Od oveček vlnu máme, do svetrů se zachumláme. Všichni se tu rádi máme, o zvířátka se staráme. Protože je máme rádi, jsou z nás dobří kamarádi.

Když jste, děti, tak dobře našly všechna zvířátka v básničce, tak jim na své farmě postavte (třeba z Lega nebo jiné stavebnice) ohrádky a domečky, kde budou moci celý den být a kam se budou moci uložit ke spánku až přijde noc. Děkujeme moc

Ke stažení je pexeso zvířátek včetně přirovnání, tak si můžete zahrát a naučit se pořekadla. Další hrou může být výběr těch domácích od volně žijících či exotických zvířat.

Pages: 1 2 3 4 5 6